събота, 6 октомври 2012 г.

Благодарността - начин на живот (част 16) Благодарността е приятна!

Благодарността е приятна!

Силвия Фридман

Силвия Фридман е астролог, консултант по човешкото поведение и анализатор на почерка от над 20 години и е участвала като гост и експерт в множество телевизионни програми, включително предаването на Опра и „ЕйЕм Чикаго". Силвия живее в Чикаго и е автор на „Звездите във вашето семейство: Влиянието на астрологията върху отношенията между родители и деца".

Важно е да отделяте време за благодар­ност. Когато се вгледате в себе си и в живота си, може да ви е по-лесно да видите лошото, отколкото хубавото! Но помнете; негативното мислене намалява самоувереността ви и влошава още повече трудните ситуации. Онези от вас, кои­то вярват в самоизпълняващите се пророчества, разби­рат, че е по-добре да отворят ума и сърцето си за хубавите неща, които може да се случат, вместо за лошите. Сигурна съм, че повечето от нас си спомнят красивите, прости моменти в живота, като например усмивката, разменена с непознат в супермаркета.

Не би ли било прекрасно, ако можехме да замразим тези моменти във времето, за да оценим по достойнство протегнатата ръка, споделения смях в киното или мълчаливата утеха! Всеки ден ни предлага причина за благодар­ност и ние трябва да търсим тези специални моменти и да ги помним. Здравето, възможността да помагаме на другите и подкрепата на добри приятели са причини за благодарност. Нищо в живота не бива да се приема за да­деност. Аз лично всеки ден благодаря на моите родители, че са ми дали свободата да вземам сама решения в живота си. Вътрешната сила идва от осланянето на единствения човек, който може да ти помогне - на себе си!

Винаги съм се впечатлявала от песента „The West Things in Life Are Free" („Най-хубавите неща в живота са безплат­ни"). Благодарността е безплатна - няма цена. Природни­те чудеса като разцъфналите цветя, ярките багри на есенните листа и синьото небе ни напомнят за прости­те удоволствия в живота. Спомням си как една моя прия­телка, която преминаваше през много тежък период, ми каза: „Благодарна съм, когато слънцето блести, тъй като ме изпълва с положителни чувства". Аз се усмихнах и й казах: „Слънцето грее не над нас, а вътре в нас".

Събуждам се всеки ден и съм благодарна, когато чуя те­лефонния звън, защото знам, че някой от приятелите ми се обажда да провери дали съм добре. Благодаря на Бога, че мога да погледна през прозореца към езерото и да започна спокойно деня. Мнозина от нас имат същите възможности и е много важно да ги оценяват. Онези, които е трябвало да се борят за хубавите неща, могат да бъдат благодарни, че са имали енергията и силата да се борят за онова, в което вярват. Ако вярваме в себе си, собственото ни самоуважение ще ни отведе там, където трябва да бъдем. Когато нашата пътека ни изправя пред тежки житейски уроци, най-добре е да се поучим от тях и да продължим. Надеждата, вярата и оптимизмът ни дават силата да издържим до утре. Животът може да бъде ис­тинско предизвикателство, но нашите мечти ще се осъществят, ако сме благодарни за онова, което вече сме по­лучили.

И накрая, можем да бъдем благодарни за смелостта, ко­ято ни позволява да поемаме рискове, тъй като вярата в себе си е най-важната сила, с която разполагаме. Всички ние сме способни да получим любов, приятелство и зна­ние, преди животът да отмине край нас. Онези, които разбират колко е важна благодарността, могат да насър­чат другите да си дадат сметка за собствените си спе­циални моменти. Благодарността е приятна!

Няма коментари: