неделя, 12 февруари 2012 г.

Техника за благодарност, която ще ви сплоти с хората около вас и която няма как да ви омръзне

За тази техника са ви нужни празна тетрадка (по възможност с повече листи) и два листа от средата и.
На двата листа направете списък съдържащ имената на 30 (или повече, по ваше желание) хора от вашето обкръжение. Това може да са хора от семейството, приятели, колеги, познати. Можете да включите хора с които дори не се познавате лично, например хора от списъка ви с приятели във фейсбук. Преди всичко, това трябва да са хора с които искате да имате по-пълноценни взаимоотношения.

Ясно е, че в тетрадката ще пишете. Правете го сутрин като станете или вечер преди да легнете, или и двете. В тетрадката ще пишете всеки ден за какво сте благодарни във вид на разговор с даден човек от списъка. Всеки ден ще пишете с различен човек. Можете да спазвате реда от списъка или да карате разбъркано. Преди да започнете да пишете си представете съответния човек. Вижте се само двамата в приятна стая, очи в очи. Почувствайте този човек. Той е напълно откровен с вас и вие с него. Всичко казано си остава между вас. Представете си, че той ви пита "Щастлив/а ли си? Разкажи ми защо. Защо си благодарен/на днес? Важно ми е да зная това нещо!" Започнете да пишете в тетрадката като се обръщате към съответния човек с името му. Например:

"Мария, днес съм много щастлив. Благодарен съм, че получих заплатата си. Ще мога да си купя онези обувки за които ти говорих.
Мария, също така съм благодарен, че съм здрав. Нещо много ценно е здравето и съм щастлив, че го имам.
Мария, днес се запознах с един много интересен човек. Благодарен съм за това.. . . ."

След това сменете местата си с човека. Представете си, че вие сте Мария, а Мария - вас. Вижте се как питате Мария" За какво си благодарна ти днес?" Вие вече сте Мария. Изкажете благодарност за нещата в живота й. Радвайте се за тях , сякаш са ваши. Пишете към себе си от името на Мария:

"Стефко, днес съм много благодарна, че беше слънчево и приятно времето.
Стефко, благодарна съм, че се видях с теб.. . . . ."

Няма ограничения в писането. Пишете докато имате нужда. Втората част от упражнението със смяната на местата е малко по-странна, но уверявам ви и по-интересна. И все пак може да я пропуснете, ако ви е трудна. Ако правите и двете за улеснение правете първата част сутрин, а другата вечер.

Какъв е ефекта от това упражнение?

Първо - ще ви накара да чувствате всеки човек от списъка по-близък, отколкото от преди да започнете упражнението. Споделянето на благодарности сплотява хората. Второ - някой от фейсбук приятелите ми беше казал, че в един момент ти става скучно да благодариш. С тази техника няма такава опасност, защото практически всеки ден ти "разговаряш" с различен човек и дори да повтаряш едни и същи неща, ти ги изживяваш отново и отново, защото знаеш , че човека "срещу теб" не знае за тях. Третото което това упражнение ще ви научи е да се радвате и за чуждите успехи и щастие, като за миг се поставите на мястото на всеки човек от списъка. За ефектите от благодарността сме говорили, затова само ще кажа, че като свършите с първия списък от хора с които си споделяте за какво сте благодарни, ще е нужно да направите втори такъв и да започнете втора тетрадка. Ще има много нови неща за които да благодарите. Убедете се сами!

Ще се радвам, ако тази техника ви е полезна и ви е накарала да се чувствате добре. Това е важно за мен! За мен наистина е важно да знам за какво сте благодарни, дори и да не се познаваме лично. Винаги , ако ви е нужен реален човек на които да споделяте щастието си, аз-Стефан Монев и страницата ми "Аз съм благодарен" сме насреща!

Бъдете здрави, усмихнати и благодарни!!!

Няма коментари: