четвъртък, 2 февруари 2012 г.

Екстремно-водна благодарност!

Последни новини от моя дом: Свръзката от чешмата, която отива към пералнята замръзна и при нелеп инцидент се счупи. Част от нея остана в чешмата. При опит да бъде изваден остатъка от замръзналата чешма, водата изригна като доста разклатено шампанско и се разля по целия под. Моя милост се поизкъпа с ледена вода докато спираше притока на такава от крана. Може и да не сте ме разбрали какво точно се е случило. Фактите от цялато това екстремно преживяване обаче са два: 1/В момента нямаме достъп до вода и 2/Трябва да се смени цялата батерия което струва парички.

За какво може да бъде благодарен човек при една такава случка? За много неща!

Първо като нямаш достъп до вода осъзнаваш колко ценен ресурс е тя. През дните в които няма да имам вода ще съм благодарен за всички пъти в които съм я използвал и ще я използвам в бъдеще, защото проблема не е непоправим и е въпрос на време да се купи въпросната част. Това ми дава един своеобразен житейски урок - Цени нещата, дори най-малките, още докато ги използваш.

Второ - кой не се радва на новото? Ще изглежда по-добре целия интериор на мивката като старата водна инсталация се замени с нова. А сегашната определено е по-възрастна от мен!

Трето! Намокрих се сериозно, но се прибрах и си облякох нови, сухи и топли дрешки. Имам цял гардероб такива. Благодарен съм за тях!

Четвърто! У дома е топло и се стоплих бързо. Благодаря за това, че имам печка с дърва (на която днес между другото мама сготви вълшебно петленце с ориз)!

Пета причина да съм благодарен! Ще спестим вода. Кранчето капеше , а това се плаща. "Капка по капка вир става" е казал народа.

Шеста причина! Новото кранче няма да капи, освен че ще изглежда по-добре.

Седма причина за благодарност! Тази ситуация ще упражни търпението на цялото семейство. Търпението е добродетел! Нещата не стават с магическа пръчица и търпението е важно нещо.

Стигнахме и до осмата причина за благодарност! Ще си пълним вода от съседите. Всеки контакт със съседите е повод за благодарност.

Девет! Съседите няма да откажат да ни дадат вода, защото и ние сме им давали когато те са нямали. На този свят има равновесие! Друг важен урок!

Десет! Благодарен съм, че в дома ни влизат пари и можем да си купим тази част. Благодаря, че имам работа!

И единадесетата причина заради която съм благодарен, е че това ме вдъхнови да напиша този пост.

Целта му е да ви покаже , че човек дори и в най-кофти ситуациите може да реагира с благодарност. Въпрос на желание и въображение. Няма смисъл от нерви и отрицателни емоции. Всичко е поправимо. Всичко се случва с цел и за по-добро! Вдишайте, издишайте и се усмихнете!

Надявам се да съм ви накарал да се замислите , а може би и да се усмихнете. Ако е така - радвам се и съм благодарен!

А вие трябва да сте благодарни, че имате достъп до вода! Радвайте и се! Щастливци! :)))


Няма коментари: