събота, 4 февруари 2012 г.

Защо да съм благодарен, радостен и обичащ, а не гневен, тъжен и мразещ?

Защо да съм благодарен, а не гневен на света?

1/Защото е по-здравословно за мен. Ценя здравето си. Разликата в общото състояние на човек при двете емоции се усеща и без лекарска намеса: като се ядосаш пулса ти се забързва, а като си в спокойно радостно състояние сърцето бие без да се натоварва излишно.

2/ С гнева си едва ли ще променя нещо, докато с благодарност промяна има и тя е първо вътрешна , след това външна

3/Благодарността привлича още такава, гнева още гняв. Ако дните на годината превърнем в секунди, аз бих избрал 365 секунди благодарност и радост, вместо гняв и тъга. Не пропилявам времето в гняв. С благодарността ценя всяка секунда.

4/Гнева и омразата са реакции от страх, благодарността от любов. Реакциите от страх са за страхливците.

5/На хората им е втръснало всички около тях да се оплакват. Аз избирам да съм от хората, които не тормозят другите, а ги вдъхновяват и насърчават.

6/Като съм благодарен мисля, говоря и действам по-продуктивно за мен и за обществото.

7/Благодарната ми физиономия е по-красива от гневната.

8/Да се разгневиш е лесно, трудно е да си благодарен винаги. Това ме държи винаги в кондиция. Изисква се въображение. Така, че благодарността до голяма степен е и творчески процес. Творчеството развива, от който и ъгъл да го погледнеш. Развива мисленето и въображението ми. По-интелигентно е да съм благодарен.

9/ Гнева поражда агресия, а благодарността любов и приемане. Искам да съм източник на любов, за да приемам такава.

10/ Благодарния човек има контрол над живота си, докато гневния иска да контролира животите на другите и забравя за своя, в желанието си да промени нещата с гняв, омраза и агресия.

Няма коментари: