петък, 2 ноември 2012 г.

Благодарността - начин на живот (част 34) Моята собствена „Книга за благодарности”

Моята собствена „Книга за благодарности"

Нанси Норман

Преподобната Нанси Норман се е посветила  на това да вдъхновява хората да откриват, развиват и осъществяват висшия си потенциал. Нейният подход е ясен, практичен, искрен и лесно приложим във всекидневния живот. Нанси е проповедник в Унитарианската църква и е имала успешна кариера в областта на търговията с недвижими имоти, модата и образованието. Тя посвещава живота си на стремежа да помага на хората да живеят по-добре, по-пълноценно и по-изобилно.

Малкият черен облак сякаш витаеше над мен по всяко време, готов да ме засипе с несигурно бъдеще, без работа или кариера, финансово нестабилна и много самотна – малкият черен облак никога не се отделяше от мен. Какво трябваше да направя? Дори не знаех откъде да започна. Тогава ми хрумна една идея. Сякаш някой ми каза: „Престани да се фокусираш върху онова, което не е наред в живота ти и започни да виждаш хубавото и положителното". Идеята не беше оригинална, но не ми беше хрумвала преди.

Започна да се оформя план. Седнах и се заех да изброявам всички хубави и положителни неща, за които можех да се сетя, връщайки се възможно най-назад във времето. Докато пишех светът започна да ми се струва по-дружелюбен и аз осъзнах за колко много неща трябва да бъда благодарна. Преди да спра да пиша, бях изпълнила страници и усещането за злочестените започваше да изчезв. В този момент реших да отида една крачка по-нататък с идеята за благодарността, за фокусирането върху хубавото и доброто в живота ми. Планът ми беше винаги да нося със себе си малка тетрадка и да записвам нещата, за които съм благодарна, още щом се случат. Тръгнах на сутрешната си разходка и видях живота си с нови очи. Природата, която в други сутрини бях приемала за даденост, беше оживяла от красота и цвят. Кучетата по пътя ми и птичите песни ми напомняха, че живея в изобилна, любяща и хармонична вселена. Записах всички тези чудеса в моята „Книга за благодарности".

С напредването на деня срешах благослов след благослов. Пощата пристигна – вместо сметки имаше три чека. Неочакван доход. Една съседка ми донесе прекрасен домашен пай – каза, че не знаела защо, но си помислила за мен, докато го пекла. Един приятел ми подари картина на известен художник, която купил за мен. Продължих да записвам тези случки в моята „Книга на благодарността" и още в ранния следобед малкият черен облак на злочестините се беше разсеял.

Продължавам да използвам моята „Книга на благодарността". Тя ми помага да виждам отвъд моите саморазрушителни страхове и съмнения. Благодарността е могъща магнетична сила и ме обгражда с радостни хора и събития. Тя привлича скрития потенциал в живота. Благодарността е една от най-големите тайни на удовлетворяващия живот – тя е съдружие с Вселената.

Да! Аз наистина живея в любяща, изобилна и хармонична вселена и съм благодарна!

Няма коментари: