петък, 21 септември 2012 г.

Благодарността-начин на живот, Луиз Хей (Част първа от едноимената книга)

Здравейте приятели от днес започвам да публикувам в блога всички разкази от книгата "Благодарността-начин на живот" . Тя никога не ми омръзва и ми се иска пак да я прочета, този път заедно с вас. Очаквам вашите коментари за всяка от частите които ще пусна. Ще се радвам да споделим мислите си. Благодаря ви! Приятно четене!

НАЧИН НА ЖИВОТ
Забелязала съм, че Вселената обича благо╜дарността. Колкото по-благодарен си, толкова повече блага получаваш. Под блага" разбирам не само материалните неща, но и всич
ки хора, места и преживявания, заради които си струва да се живее. Знаете колко прекрасно се чувства човек, ко╜гато животът му е изпълнен с любов, радост, здраве и творчество, навсякъде среща зелена светлина и намира места за паркиране. Така е замислен животът ни. Вселе╜ната е щедра и изобилна и обича да бъде оценявана по достойнство.Помислете си как се чувствате, когато поднасяте по╜дарък на своя приятелка. Ако тя го погледне и лицето й помръкне или пък каже: О, не е моят размер" или Не е моят цвят", или
Никога не използвам такива неща", или Само това ли е", със сигурност едва ли някога пак ще ви се прииска да й подарите нещо. Но ако очите й грейнат от радост и тя е доволна и благодарна, тогава всеки път, когато видите нещо, което би й харесало, ще ви се иска да й го подарите, независимо дали наистина ще го направите.
Благодарността ни носи още нещо, за което да сме благодарни. Тя засилва изобилието в живота ни. Липсата на благодарност и оплакванията ни носят малко неща, за които да сме благодарни. Опла
кващите се неизменно откриват в живота си малко хубави неща или не се радват на онова, което имат. Вселената винаги ни дава онова, което вярваме, че заслужаваме. Много от нас са възпита╜ни да виждат само липсващото и да усещат тази липса. Вярваме в оскъдицата и после се чудим защо животът ни е толкова празен. Ако ни изпълва мисълта: Аз нямам достатъчно и няма да бъда щастлив, докато е така...", ние поставяме живота си в режим на изчакване. Тогава Вселе╜ната чува: Аз нямам и не съм щастлив" и ние получавам
е още от същото.
Вече от много време насам посрещам всеки комплимент и всеки подарък с думите: Приемам го с радост, удоволствие и благодарност". Научила съм, че Вселената обича този израз и постоянно получавам прекрасни дарове.
Когато се събудя сутрин, още преди да си отворя очи╜те благодаря на леглото за хубавия сън. Благодарна съм за топлината и удовството, които ми е дарило. При такова начало ми е лесно да си помисля за вси за всички други неща, за които съм благодарна. Преди да стана от леглото, ве╜р
оятно съм изразила благодарността си за 80 или 100 раз╜лични хора, места, неща или преживявания в моя живот. Това е чудесен начин да започна деня.
Вечер, непосредствено преди лягане, премислям деня си и благославям или изразявам признателността си за всяко преживяване. Освен това си прощавам, ако усетя, че съм направила грешка, казала съм нещо неподходящо или не съм взела най-доброто решение. Това упражнение ме изпълва с топлота и се унасям в сън като щастливо новородено бебе.
Добре е да бъдем благодарни
дори и за получените уро╜ци. Не бягайте от уроците, те са малки съкровища. Кога╜то се поучим от тях, животът ни се променя към по-добро. Сега се радвам всеки път, когато видя някоя тъм╜на страна на личността си. Това означава, че съм готова да се освободя от нещо, което е спъвало живота ми. Каз╜вам; Благодаря ти, че ми показа това, за да мога да го излекувам и да продължа напред". Така че -. все едно дали урокът е внезапно изскочил проблем" или възможност да видите стар негативен модел в себе си, от който
е вре╜ме да се освободите - радвайте се!
Нека изпълваме всеки ден с възможно най-много момен╜ти, в които сме благодарни за всичко хубаво в живота си. Ако хубавото в момента не е много, ще се увеличи.Ако и сега животът ви е изобилен, изобилието ще нарасне. Това е ситуация, в която винаги ще спечелите. Ако сте щастливи, Вселената също е щастлива. Благодарността увеличава изобилието. (Продължава)


:)

Няма коментари: