понеделник, 2 февруари 2015 г.

5тa блaгодaрственa седмицa : Aз съм блaгодaрен зa очите си!!!


Здравейте благодарни хора!

Месец януари 2015 година вече е зад гърба ни. В началото му аз и вие приехме предизвикателството "Аз съм благодарен 364 дни в годината". В него всяка седмица имаме тема за благодарност, а през дните от седмицата благодарим заедно за конкретни неща по темата. Всичко това правим във фейсбук страницата "Аз съм благодарен".

През петата седмица от годината насочихме благодарността си към един от най-ценните си органи - очите! Споменахме само част от нещата, които те ни дават, но мисля че те са едно добро начало към това всеки един от нас да преоткрие този дар.

И както в края на всяка благодарствена седмица и този път ето обощението на благодарността ни през дните от понеделник до неделя:


26 януари, Понеделник
АЗ СЪМ БЛАГОДАРЕН ЗА ОЧИТЕ СИ , ЗАЩОТО С ТЯХ ВИЖДАМ ЛЮБИМИТЕ СИ ХОРА!

Виждам усмивките им, когато са щастливи. Това ме изпълва и мен с радост! Виждам победите им и успехите им. Гладам ги в очите, когато говорим. С очите си разбирам мимиките на лицата им. Усещам когато нещо им тежи, или когато са уморени и предлагам помоща си. С очите си запомням лицата им и формирам спомените си тях. Има очи , които можем да гледам с дни и никога да не ни омръзне. Очите на хората , в които сме влюбени! С очите си се наслаждавам на любимия си човек. Благодарен съм, че имам очи, с които да гледам хората в живота си!


27 януари, Вторник
АЗ СЪМ БЛАГОДАРЕН ЗА ОЧИТЕ СИ ЗАЩОТО С ТЯХ ВИЖДАМ КРАСОТАТА НА ПРИРОДАТА!

Имам щастието да работя в гориста местност. Там ставам ссвидетел на всякакви природни красости. Смяната на цвета на листата по дърветата, тяхното опадене и после отново разцъфтяване. Няколко пъти съм виждал подплашени зайци да бягат от мен. Виждам в небето ято патици или птиче кацнало не един клон, обагрено с ярки цветове. Срещал съм се и със студенокръвни. Костенурки, гущери, змии... Радвам им се! Всичко това , става благодарение на очите ми. С тях се наслаждавам на изгрева, и на луната вечер. На безброините звезди. На разяреното облачно небе. Пролетта гората се изпълва с цветове от цветя. Често спирам , усмихвам се и просто попивам от красотата на природата. Заради всичко това съм благодарен за очите си!

28 януари, Сряда
АЗ СЪМ БЛАГОДАРЕН ЗА ОЧИТЕ СИ, ЗАЩОТО С ТЯХ СЕ ОРИЕНТИРАМ В СВЕТА!

Светофара светва зелено и можем да преминем безопасно. Виждаме го с очите си. С тях гледаме къде вървим и преценяме как да вървим. С тях запомняме непознати до този момент места и после лесно се ориентираме. С тях можем да видим къде е опасно за вървене и да не вървим там. Изобщо очите ни предоставят безопасност в този все по-забързан свят. Благодарен съм, че ги имам и с тях мога да се движа безопасно.

29 януари, Четвъртък
АЗ СЪМ БЛАГОДАРЕН ЗА ОЧИТЕ СИ, ЗАЩОТО С ТЯХ ЧЕТА И ПИША!

Като малки в един момент от развитието си започваме да различаваме форми. Разбираме кое е кръгло, кое има ръбове. После благодарение на тези знания запомняме буквите и цифрите и можем да ги пишем. След време четем думи, после няколко изречения... после цели книги. Научаваме се да се изразяваме писмено. Всичко това е процес, в който очите заемат централно място. В момента пиша благодарение на очите си. Благодарен съм за тях, за всичко прочетено и написано!

30 януари, Петък
АЗ СЪМ БЛАГОДАРЕН ЗА ОЧИТЕ СИ, ЗАЩОТО С ТЯХ ИЗРАЗЯВАМ ЕМОЦИИТЕ СИ!

Хората често казват, че очите са прозореца към душата на човек. И това е вярно! В очите можеш да видиш радостта, тъгата, яростта, страстта, любовта, скуката.... Чрез очите си плачем от радост или от мъка. И в двата случая това е изразяване не емоциите, което е полезно. Когато плачем ни олеква. Някои физеолози твърдят, че със сълзите се отделят вещаства, който не ни тряябват , формирани от стрес. Освобождаването на емоциите ми става с очите ми, затова съм благодарен за това ,че ги имам.

31 януари, Събота
АЗ СЪМ БЛАГОДАРЕН ЗА ОЧИТЕ СИ, ЗАЩОТО С ТЯХ СЕ ВИЖДАМ В ОГЛЕДАЛОТО!

Да познаваш себе си. Да знаеш цвета на очите си. Да знаеш израженията на лицето си. Да виждаш себе си в цял ръст. Да виждаш усмивката си. Да прецениш какво да облечеш днес. Всичко това е важно! То не е егоизъм. Това е да харесваш себе си в една здравословна норма. Ако ти не се харесваш и другите няма го правят. Зная го от опит!!!

Като дете не се харесвах. Всеки ми казваше нещо, което не съм и не мога. В пубертета се гледах в огледалото и се самосъжалявах. Не приличах на никой на съучениците си. И съответно никои не се държеше добре с мен. Прекарвал съм часове плачейки пред огледалото. Когато се усмихвах виждах криви зъби и крива усмивка. Аз буквално мразех изражението си! Когато някой искаше да се снима с мен, аз мислех че е за да ми се подиграе. Имах приятели, но не тези които исках. Всеки в един момент се отдръпваше.

Днес съм влюбен в себе си! Днес харесвам тялото си , харесвам лицето си, харесвам зъбите си, усмихвам се често. Преоткрих себе си! Не съм идеален, не съм образ от списание но се харесвам и то истински! Наслаждавам се на изражението си! Обичам да се снимам. Обичам се! И света около мен е различен. Обичат ме много хора, и съм много по - общителен и комуникативен.

Аз не се харесвах, защото никой не ми беше казал, че красотата започва ОТВЪТРЕ. Имах нелеко детство. Трудно изразявах себе си и бях лесно раним. Когато някой ми кажеше нещо се затварях в себе си.

Кое ме промени?

Желанието ми да се харесам! Преоткриването на стоиността ми! ОГЛЕДАЛОТО!!! Аз се харесах, защото конпенсирах часовете на ненавиждане пред огледалото с часове , изпълнени с търсене на красивото в мен и повтаряне, че се обичам. В един момент красотата разцъфна - отвътре навън.

Ето защо включвам и тази благодарност за очите си! Чрез тях и огледалото промених разбирането си за мен самия.

1 февруари, Неделя
AЗ СЪМ БЛAГОДAРЕН ЗA ФУНКЦИОНИРAНЕТО
НA ОЧИТЕ СИ!

Колко важно е само да имаш здрави очи. Не ги ползваме само когато спим. През другото време те са наистина прозореца ни към света. Истински съм благодарен за очите си и често се спирам затварям ги и за няколко минути изливам благодарността си, че ги имам. Нося очила, но това не ми пречи да съм благодарен за очите си. Радвам се всяка форма и цвят. На всичко което ми дават се наслаждавам!


Това беше седмицата посветена на благодарността за очите ни! Благодаря на всички, които участваха в нея с харесването, споделянето и коментара си! Благодаря и на тези, които просто са прочели и са отминали. И малкото семе след време покълнва.

До следващия път! Бъдете изпълнени с благодарност, има много ама много причини !!!

Няма коментари: